F A Q
Svar på ofte stillede spørgsmål.
Renovering af Dammene´s boliger er godt i gang. Vi har oplistet nogle spørgsmål / problemer, som vi håber, vil give svar på mange spørgsmål:
Hvordan får jeg den bedste information?
Der bliver uddelt en Byggeavis fra Byggeudvalget.
Der udover kan du læse om renoveringen på vores hjemmeside under Lejerbo:
http://afd94-0.lejerbo.dk
Du har også mulighed for at tilmelde dig mail gruppen hos Carlo - Giv Carlo besked om din mail, enten på:
Mobil 40 81 71 89
Mail: caul@post.tele.dk
Hvornår starter renoveringen?
Selve renoveringen gik i gang i april 2016 med de første genhusninger fra den 19. juni 2016.
Hvilken blok starter man med?
Der er fastlagt 7 blokke indtil videre. Den første blok er blok 20, derefter blok 18, så blok 22, blok 21, blok 19, blok 17 og blok 16. De sidste 15 blokke er foreløbige. Se oversigten som blev udleveret sammen med Byggeavisen nr. 2 eller tjek hjemmesiden under ”Renovering”.
Den sidste blok forventes at være færdig i foråret 2019.
Hvor lang tid skal man bo i pavillonen – ind- og udflytning?
Man flytter ud af sin lejlighed en søndag. Man kan komme ind i pavillonen normalt lørdag sidst på eftermiddagen. Der forventes en genhusningsperiode på ca. 3 mdr. pr. blok. Man skal medbringe personlige ejendele, tøj, sengelinned samt håndklæder og rengøringsmidler. Man skal selv opbevare planter, let fordærvelige varer, brandfarlige væsker mm. Desuden skal man selv opbevare kontanter, smykker og andre værdigenstande. Man flytter hjem til sin bolig en lørdag. Man skal være ude af pavillonen senest kl. 14:00 af hensyn til rengøring inden nye beboere flytter ind.
Hvor lang tid før selve udflytningen vil de enkelte beboere blive kontaktet?
Der afholdes blokmøder for de enkelte blokke ca. 4 - 6 uger før udflytningen. Under disse møder forklares/afklares de praktiske spørgsmål herunder hvorledes nedpakningen skal ske, hvordan flyttekasser mærkes samt om der er specielle ting der skal klares for de enkelte beboere.
Jeg har tidligere udtrykt min bekymring for hvordan vi - en familie på 6 (2 voksne og 4 børn) skal kunne opholde os i en pavillon på ca. 65m2 med 2 soverum og service, senge, borde og stole etc. til 5......?
Den midlertidige bolig er komplet udstyret med møbler, et soveværelse med dobbeltseng samt 2 børneværelser med køjeseng til 2 personer i hvert værelse. Der er service til 12 personer.
Service:
Der er komplet service til 12 personer. Der er induktionskomfur, køleskab m/fryser, opvaskemaskine, emfang, støvsuger og kaffemaskine m.m.
TV:
Der er installeret et 32” tv med den store Stofa TV-pakke samt DVD.
Stofa abonnement:
Hvis du er Stofa kunde, så skal du kontakte Carlo med dit kundenr. og hvilken tvpakke du har.
Du skal ikke framelde dit abonnement hos Stofa, imens du bliver genhuset.
Du vil modtage regninger som sædvanlig, og disse skal du betale som du plejer.
Når du flytter hjem igen, vil vi i samarbejde med Stofa kreditere de uger, hvor du ikke har boet på din adresse.
Du er selv ansvarlig for, at Carlo får dine oplysninger. Ved blokmødet skal du udfylde en seddel med dine oplysninger.
Internet:
Der vil blive installeret en fast internet forbindelse, som vil være til rådighed. Hastighed 25/25 Mbps pr. pavillon.
Hvis man har fast IP-adresse og ønsker denne flyttet til den midlertidige bolig, skal man selv sørge for dette og evt. udgifter hertil afholdes af beboeren.
Telefonstik:
Der vil ikke blive etableret telefonstik i forbindelse med renoveringen. I stedet for vil der blive lagt fiber ind i husene.
Husleje:
Som alle andre steder hvor der er genhusning i forbindelse med en renovering, skal der betales normal husleje.
Varme:
Pavillonerne har varmepumpe, el-radiator og el-vandvarmer, og er i øvrigt isoleret efter dagens skrappe standarder.
Hvis man ikke er hjemme på udflytningsdagen:
Hvis man ikke er hjemme på udflytningsdagen, er man årsagen til byggeprocessen stopper. Varslingsbrev dateret den 3/3-16 og uddelt den 9/3-16.
Rengøring af pavillon ved fraflytning?
Den midlertidige bolig skal afleveres rengjort ved fraflytning. Boligen inspiceres, og såfremt den ikke er tilfredsstillende rengjort vil rengøring blive foretaget på beboerens regning.
Hvis der slås noget service m.m. i stykker, så pålægges beboeren erstatning.
Nøgler til pavillonen?
Der er 3 stk. nøgler til hver pavillon, 2 nøgler til skur og 1 nøgle til postkassen.
Byggeledelsen v/Henrik Larsen sørger for at få inddraget nøgler til egen bolig og udlevering af nøgler til pavillonen.
Udflytningen /genhusningen er ikke en normal flytning, hvor man selv kan flytte ting. Alt skal flyttes af et flyttefirma og deponeres i ca. 3 måneder.
Udflytningen er at sidestille med en fraflytning. Det er for så vidt lige meget, om der er tale om en genhusning i en periode, eller om man reelt fraflytter boligen.
Det vil sige, at gulvtæpper skal tages af, billeder, hylder, skabe og hvad der ellers hænger på væggene skal pakkes ned. Egne klædeskabe skal også flyttes. Det er beboeren selv, der skal sikre at tingene pakkes forsvarligt.
Såfremt beboeren ikke sørger for dette, vil møbler m.v. blive fjernet på beboerens regning.
Flyttekasser?
På blokmødet kan man bl.a. få en vejledning i nedpakning. ADAM Transport´s flyttemænd kommer efter blokmøde rundt og inspicerer lejlighederne og leverer det aftalte antal flyttekasser man skal bruge ca. 5 uger før, som man kvitterer for. Skal man bruge flere, bestiller man hos Beboerkoordinatoren v/John Frimann.
Torsdag efter hjemflytning bliver de første tomme kasser afhentet.
Hvem pakker?
Man skal selv pakke, ca. 20-24 kg i en kasse. Man kvitterer for det antal, man får udleveret, og skal levere samme antal tilbage. Beboerne skal betale for eventuelt manglende kasser.
Det vil i øvrigt ikke være muligt at hente genstande, når de først er deponeret.
Husk også at ting i udhuset/udestuen skal pakkes ned.
Affald i forbindelse med nedpakning?
Der vil blive opstillet containere ved blokken, så man lettere kan smide det ud, man ikke skal have med i flytningen. Dette skal ske senest dagen før udflytning.
Der må IKKE smides kemikalier, maling mv. i containeren.
Hvem forsikrer under transport og på deponeringsstedet?
Flyttefirmaets forsikring dækker kun under transport fra boligen til opbevaringsstedet og retur. Det er egen forsikring, der dækker under opbevaring.
Man skal selv sørge for at gøre ens forsikringsselskab opmærksom på, at ens indbo bliver opbevaret i ca. 3 mdr., men også at man bor i en pavillon i Lundedammen nr. 51 ? (f.eks. A, B, C osv.).
Hvordan sikres malerier, ægte tæpper, glas & porcelæn, antikviteter, vin m.m.
Vi anbefaler at man selv sørger for opbevaring af særlige værdi genstande. Man skal selv sørge for indpakning. Man skal selv sørge for at gøre sit forsikringsselskab opmærksom på dette.
Hvordan sikres pengeskabe?
Man skal sørge for at tømme det, og så flyttes det evt. sammen med andet indbo til opbevaringsstedet.
Kan man få udleveret genstande under deponeringen?
Det vil ikke være muligt at hente genstande, når de først er deponeret.
Må der ryges i pavillonerne?
Vi kan ikke forbyde beboerne at ryge i egne boliger og det samme vil også gøre sig gældende i pavillonerne. Men vi henstiller meget kraftigt, at folk går uden for og ryger.
Vi skal tænke på, at der blandt de efterfølgende beboere der er allergiker, og som ikke kan tåle at komme i en bolig, hvor der har været røget og/eller har været husdyr.
Tag hensyn til de næste beboere …….
Vi har væg-til-væg gulvtæpper, hvordan skal vi forholde os?
Man skal man selv sørge for at tage det af og rulle det sammen, således at flyttefirmaet kan tage det med til deponering.
Vær opmærksom på, at det ikke er alle gulvtæpper som kan bruges, når man nu får gulvvarme.
Når nu der skal lægges nyt gulv, er det så muligt at få trukket ledninger til internet og tv ud i alle rum, fra et centralt sted.
Der bliver kun installeret 1 antennestik og 1 internet stik i stuen.
Derfra bliver der lagt tomrør ud til de enkelte rum, så det er muligt at trække ledninger, for egen regning.
Vi har fået nyt køkken, skal det rykkes ud for at lægge nyt gulv?
Der er beboere, der har fået tilladelse til opsætning af nyt køkken. Hele køkkenet bliver taget ned af entreprenøren og sat op igen efter renoveringen, hvis man ønsker at beholde sit nuværende køkken.
Nedtagning sker mandag efter udflytning, og opsætning i ugen før hjemflytning.
Du har også mulighed for at få et helt nyt køkken, dog skal du fortsat betale for dit gamle køkken over råderetten.
Radiatorerne – vil de blive fjernet.
Ja alle radiatorer bliver fjernet, da der kommer gulvvarme i boligerne.
Mange har fået opsat opvaskemaskiner, vaskemaskiner og tørretumblere?
Ens egne ”hårde hvidevarer” vil blive afmonteret mandag efter udflytning af entreprenøren. De flyttes til depot.
Når man kommer tilbage, står de på samme sted, og er monteret.
Det er ikke muligt at have køleskab og komfur stående i boligen, så de flyttes i depot.
Ulovlige el-installationer
Beboerne skal sørge for at fjerne dem.
Hvordan med egne klædeskabe?
Man skal selv sørge for at skille dem ad og samle dem igen. De flyttes sammen med andet indbo til opbevaringsstedet.
Bliver det indbyggede skab i entreén udskiftet.
Ja
Hvad går helhedsplanen helt ud på udover at fjerne svamp.? Vil værelser og diverse være på samme måde som før eller bliver de indrettet på anden måde end nu.? Mvh Mallory
Boligerne vil bl.a. få skiftet tag, døre, vinduer, gulv, vægge og køkken. Indretningen ændres ikke. Alle beboere som bor i afdelingen har fået udleveret status på projektet
Mange beboere har fået opsat hjælpemidler (teleslynge, forhøjet toilet m.m.) i boligen. Disse hjælpemidler bliver vel flyttet over i pavillonen? Og senere genopsat i boligen?
Umiddelbart vil hjælpemidler ikke blive flyttet, men man har mulighed for at spørge Brøndby Kommunes hjælpemiddelcentral om hjælp.
Mange beboere sover i specielle senge, som vel bliver overflyttet til pavillonen og tilbageflyttet til boligen?
Umiddelbart vil specielle senge ikke blive flyttet, men man har mulighed for at spørge Brøndby Kommunes hjælpemiddelcentral om hjælp.
Cykler ved pavillonerne?
Der er bygget et skur til cykler ved p-plads.
Hvad gør man hvis man vil have fjernet en eller flere vægge?
Du modtager et skema når du får besøg af Byggeledelsen.
Er badeværelse med i renoveringen?
Der sker en renovering af badeværelset med nye gulv- og vægfliser, og der kommer gulvvarme og kloak.
Hvis man ønsker nyt badeværelse, hvordan gør man?
Der henvises til Dammene´s råderets katalog. Kontakt afdelingsbestyrelsen eller Varmemesteren, da der skal ansøges (med tegninger og budget) før man går i gang.
Nyt bad kan ikke ske i forbindelse med renoveringen, men skal enten vente indtil man er flyttet tilbage eller inden renoveringen. Reglerne for nyt bad står beskrevet i råderetskataloget.
Hvad gør jeg, hvis jeg observerer uvedkommende omkring byggepladsen ?
Hvis man oplever at der går uvedkommende rundt på byggepladsen eller inde i boligerne, så ring omgående til politiet – tlf. 114.
Hvornår er renoveringen færdig?
Hele byggefasen forventes færdig foråret 2019.
Hvornår træder huslejeforhøjelsen i kraft?
Den træder først i kraft når renoveringen er færdig.
Kommer der stillads op i for- og baghaven?
Ja der kommer et stillads op både i for- og baghaven, da der skal lægges nyt tag.
Derfor er det vigtigt, at du fjerner ALT, såsom planter, møbler, cykler og ligne 2½ meter fra muren og ud i for- og baghaven.
Dette for at undgå, at noget bliver ødelagt, men også at håndværkerne kan komme til, da det er en byggeplads.
Hvis du har nogle planter som du ønsker at bevare, så kan du grave dem op og planter dem bagerst i din have.
Bestyrelsen opfordrer alle til ikke at høre på rygter og bringe dem videre.
Spørg endelig hvis du er i tvivl.
Bestyrelsen og Beboerkoordinatoren
April 2017
Renovering af Dammene´s boliger er godt i gang. Vi har oplistet nogle spørgsmål / problemer, som vi håber, vil give svar på mange spørgsmål:
Hvordan får jeg den bedste information?
Der bliver uddelt en Byggeavis fra Byggeudvalget.
Der udover kan du læse om renoveringen på vores hjemmeside under Lejerbo:
http://afd94-0.lejerbo.dk
Du har også mulighed for at tilmelde dig mail gruppen hos Carlo - Giv Carlo besked om din mail, enten på:
Mobil 40 81 71 89
Mail: caul@post.tele.dk
Hvornår starter renoveringen?
Selve renoveringen gik i gang i april 2016 med de første genhusninger fra den 19. juni 2016.
Hvilken blok starter man med?
Der er fastlagt 7 blokke indtil videre. Den første blok er blok 20, derefter blok 18, så blok 22, blok 21, blok 19, blok 17 og blok 16. De sidste 15 blokke er foreløbige. Se oversigten som blev udleveret sammen med Byggeavisen nr. 2 eller tjek hjemmesiden under ”Renovering”.
Den sidste blok forventes at være færdig i foråret 2019.
Hvor lang tid skal man bo i pavillonen – ind- og udflytning?
Man flytter ud af sin lejlighed en søndag. Man kan komme ind i pavillonen normalt lørdag sidst på eftermiddagen. Der forventes en genhusningsperiode på ca. 3 mdr. pr. blok. Man skal medbringe personlige ejendele, tøj, sengelinned samt håndklæder og rengøringsmidler. Man skal selv opbevare planter, let fordærvelige varer, brandfarlige væsker mm. Desuden skal man selv opbevare kontanter, smykker og andre værdigenstande. Man flytter hjem til sin bolig en lørdag. Man skal være ude af pavillonen senest kl. 14:00 af hensyn til rengøring inden nye beboere flytter ind.
Hvor lang tid før selve udflytningen vil de enkelte beboere blive kontaktet?
Der afholdes blokmøder for de enkelte blokke ca. 4 - 6 uger før udflytningen. Under disse møder forklares/afklares de praktiske spørgsmål herunder hvorledes nedpakningen skal ske, hvordan flyttekasser mærkes samt om der er specielle ting der skal klares for de enkelte beboere.
Jeg har tidligere udtrykt min bekymring for hvordan vi - en familie på 6 (2 voksne og 4 børn) skal kunne opholde os i en pavillon på ca. 65m2 med 2 soverum og service, senge, borde og stole etc. til 5......?
Den midlertidige bolig er komplet udstyret med møbler, et soveværelse med dobbeltseng samt 2 børneværelser med køjeseng til 2 personer i hvert værelse. Der er service til 12 personer.
Service:
Der er komplet service til 12 personer. Der er induktionskomfur, køleskab m/fryser, opvaskemaskine, emfang, støvsuger og kaffemaskine m.m.
TV:
Der er installeret et 32” tv med den store Stofa TV-pakke samt DVD.
Stofa abonnement:
Hvis du er Stofa kunde, så skal du kontakte Carlo med dit kundenr. og hvilken tvpakke du har.
Du skal ikke framelde dit abonnement hos Stofa, imens du bliver genhuset.
Du vil modtage regninger som sædvanlig, og disse skal du betale som du plejer.
Når du flytter hjem igen, vil vi i samarbejde med Stofa kreditere de uger, hvor du ikke har boet på din adresse.
Du er selv ansvarlig for, at Carlo får dine oplysninger. Ved blokmødet skal du udfylde en seddel med dine oplysninger.
Internet:
Der vil blive installeret en fast internet forbindelse, som vil være til rådighed. Hastighed 25/25 Mbps pr. pavillon.
Hvis man har fast IP-adresse og ønsker denne flyttet til den midlertidige bolig, skal man selv sørge for dette og evt. udgifter hertil afholdes af beboeren.
Telefonstik:
Der vil ikke blive etableret telefonstik i forbindelse med renoveringen. I stedet for vil der blive lagt fiber ind i husene.
Husleje:
Som alle andre steder hvor der er genhusning i forbindelse med en renovering, skal der betales normal husleje.
Varme:
Pavillonerne har varmepumpe, el-radiator og el-vandvarmer, og er i øvrigt isoleret efter dagens skrappe standarder.
Hvis man ikke er hjemme på udflytningsdagen:
Hvis man ikke er hjemme på udflytningsdagen, er man årsagen til byggeprocessen stopper. Varslingsbrev dateret den 3/3-16 og uddelt den 9/3-16.
Rengøring af pavillon ved fraflytning?
Den midlertidige bolig skal afleveres rengjort ved fraflytning. Boligen inspiceres, og såfremt den ikke er tilfredsstillende rengjort vil rengøring blive foretaget på beboerens regning.
Hvis der slås noget service m.m. i stykker, så pålægges beboeren erstatning.
Nøgler til pavillonen?
Der er 3 stk. nøgler til hver pavillon, 2 nøgler til skur og 1 nøgle til postkassen.
Byggeledelsen v/Henrik Larsen sørger for at få inddraget nøgler til egen bolig og udlevering af nøgler til pavillonen.
Udflytningen /genhusningen er ikke en normal flytning, hvor man selv kan flytte ting. Alt skal flyttes af et flyttefirma og deponeres i ca. 3 måneder.
Udflytningen er at sidestille med en fraflytning. Det er for så vidt lige meget, om der er tale om en genhusning i en periode, eller om man reelt fraflytter boligen.
Det vil sige, at gulvtæpper skal tages af, billeder, hylder, skabe og hvad der ellers hænger på væggene skal pakkes ned. Egne klædeskabe skal også flyttes. Det er beboeren selv, der skal sikre at tingene pakkes forsvarligt.
Såfremt beboeren ikke sørger for dette, vil møbler m.v. blive fjernet på beboerens regning.
Flyttekasser?
På blokmødet kan man bl.a. få en vejledning i nedpakning. ADAM Transport´s flyttemænd kommer efter blokmøde rundt og inspicerer lejlighederne og leverer det aftalte antal flyttekasser man skal bruge ca. 5 uger før, som man kvitterer for. Skal man bruge flere, bestiller man hos Beboerkoordinatoren v/John Frimann.
Torsdag efter hjemflytning bliver de første tomme kasser afhentet.
Hvem pakker?
Man skal selv pakke, ca. 20-24 kg i en kasse. Man kvitterer for det antal, man får udleveret, og skal levere samme antal tilbage. Beboerne skal betale for eventuelt manglende kasser.
Det vil i øvrigt ikke være muligt at hente genstande, når de først er deponeret.
Husk også at ting i udhuset/udestuen skal pakkes ned.
Affald i forbindelse med nedpakning?
Der vil blive opstillet containere ved blokken, så man lettere kan smide det ud, man ikke skal have med i flytningen. Dette skal ske senest dagen før udflytning.
Der må IKKE smides kemikalier, maling mv. i containeren.
Hvem forsikrer under transport og på deponeringsstedet?
Flyttefirmaets forsikring dækker kun under transport fra boligen til opbevaringsstedet og retur. Det er egen forsikring, der dækker under opbevaring.
Man skal selv sørge for at gøre ens forsikringsselskab opmærksom på, at ens indbo bliver opbevaret i ca. 3 mdr., men også at man bor i en pavillon i Lundedammen nr. 51 ? (f.eks. A, B, C osv.).
Hvordan sikres malerier, ægte tæpper, glas & porcelæn, antikviteter, vin m.m.
Vi anbefaler at man selv sørger for opbevaring af særlige værdi genstande. Man skal selv sørge for indpakning. Man skal selv sørge for at gøre sit forsikringsselskab opmærksom på dette.
Hvordan sikres pengeskabe?
Man skal sørge for at tømme det, og så flyttes det evt. sammen med andet indbo til opbevaringsstedet.
Kan man få udleveret genstande under deponeringen?
Det vil ikke være muligt at hente genstande, når de først er deponeret.
Må der ryges i pavillonerne?
Vi kan ikke forbyde beboerne at ryge i egne boliger og det samme vil også gøre sig gældende i pavillonerne. Men vi henstiller meget kraftigt, at folk går uden for og ryger.
Vi skal tænke på, at der blandt de efterfølgende beboere der er allergiker, og som ikke kan tåle at komme i en bolig, hvor der har været røget og/eller har været husdyr.
Tag hensyn til de næste beboere …….
Vi har væg-til-væg gulvtæpper, hvordan skal vi forholde os?
Man skal man selv sørge for at tage det af og rulle det sammen, således at flyttefirmaet kan tage det med til deponering.
Vær opmærksom på, at det ikke er alle gulvtæpper som kan bruges, når man nu får gulvvarme.
Når nu der skal lægges nyt gulv, er det så muligt at få trukket ledninger til internet og tv ud i alle rum, fra et centralt sted.
Der bliver kun installeret 1 antennestik og 1 internet stik i stuen.
Derfra bliver der lagt tomrør ud til de enkelte rum, så det er muligt at trække ledninger, for egen regning.
Vi har fået nyt køkken, skal det rykkes ud for at lægge nyt gulv?
Der er beboere, der har fået tilladelse til opsætning af nyt køkken. Hele køkkenet bliver taget ned af entreprenøren og sat op igen efter renoveringen, hvis man ønsker at beholde sit nuværende køkken.
Nedtagning sker mandag efter udflytning, og opsætning i ugen før hjemflytning.
Du har også mulighed for at få et helt nyt køkken, dog skal du fortsat betale for dit gamle køkken over råderetten.
Radiatorerne – vil de blive fjernet.
Ja alle radiatorer bliver fjernet, da der kommer gulvvarme i boligerne.
Mange har fået opsat opvaskemaskiner, vaskemaskiner og tørretumblere?
Ens egne ”hårde hvidevarer” vil blive afmonteret mandag efter udflytning af entreprenøren. De flyttes til depot.
Når man kommer tilbage, står de på samme sted, og er monteret.
Det er ikke muligt at have køleskab og komfur stående i boligen, så de flyttes i depot.
Ulovlige el-installationer
Beboerne skal sørge for at fjerne dem.
Hvordan med egne klædeskabe?
Man skal selv sørge for at skille dem ad og samle dem igen. De flyttes sammen med andet indbo til opbevaringsstedet.
Bliver det indbyggede skab i entreén udskiftet.
Ja
Hvad går helhedsplanen helt ud på udover at fjerne svamp.? Vil værelser og diverse være på samme måde som før eller bliver de indrettet på anden måde end nu.? Mvh Mallory
Boligerne vil bl.a. få skiftet tag, døre, vinduer, gulv, vægge og køkken. Indretningen ændres ikke. Alle beboere som bor i afdelingen har fået udleveret status på projektet
Mange beboere har fået opsat hjælpemidler (teleslynge, forhøjet toilet m.m.) i boligen. Disse hjælpemidler bliver vel flyttet over i pavillonen? Og senere genopsat i boligen?
Umiddelbart vil hjælpemidler ikke blive flyttet, men man har mulighed for at spørge Brøndby Kommunes hjælpemiddelcentral om hjælp.
Mange beboere sover i specielle senge, som vel bliver overflyttet til pavillonen og tilbageflyttet til boligen?
Umiddelbart vil specielle senge ikke blive flyttet, men man har mulighed for at spørge Brøndby Kommunes hjælpemiddelcentral om hjælp.
Cykler ved pavillonerne?
Der er bygget et skur til cykler ved p-plads.
Hvad gør man hvis man vil have fjernet en eller flere vægge?
Du modtager et skema når du får besøg af Byggeledelsen.
Er badeværelse med i renoveringen?
Der sker en renovering af badeværelset med nye gulv- og vægfliser, og der kommer gulvvarme og kloak.
Hvis man ønsker nyt badeværelse, hvordan gør man?
Der henvises til Dammene´s råderets katalog. Kontakt afdelingsbestyrelsen eller Varmemesteren, da der skal ansøges (med tegninger og budget) før man går i gang.
Nyt bad kan ikke ske i forbindelse med renoveringen, men skal enten vente indtil man er flyttet tilbage eller inden renoveringen. Reglerne for nyt bad står beskrevet i råderetskataloget.
Hvad gør jeg, hvis jeg observerer uvedkommende omkring byggepladsen ?
Hvis man oplever at der går uvedkommende rundt på byggepladsen eller inde i boligerne, så ring omgående til politiet – tlf. 114.
Hvornår er renoveringen færdig?
Hele byggefasen forventes færdig foråret 2019.
Hvornår træder huslejeforhøjelsen i kraft?
Den træder først i kraft når renoveringen er færdig.
Kommer der stillads op i for- og baghaven?
Ja der kommer et stillads op både i for- og baghaven, da der skal lægges nyt tag.
Derfor er det vigtigt, at du fjerner ALT, såsom planter, møbler, cykler og ligne 2½ meter fra muren og ud i for- og baghaven.
Dette for at undgå, at noget bliver ødelagt, men også at håndværkerne kan komme til, da det er en byggeplads.
Hvis du har nogle planter som du ønsker at bevare, så kan du grave dem op og planter dem bagerst i din have.
Bestyrelsen opfordrer alle til ikke at høre på rygter og bringe dem videre.
Spørg endelig hvis du er i tvivl.
Bestyrelsen og Beboerkoordinatoren
April 2017